Nummer 1, 2016

2016-02-16 10:05
Kundfeedback på direkten

I bussarna i Kristianstad testar Transdev nu ett nytt sätt att ta reda på hur kunderna upplever sin resa. I december lanserades tjänsten ”Happy or not” där kunderna genom att trycka på mentometerknappar direkt kan ge betyg på sin upplevelse av bussresan.

2016-02-16 10:05
Transdev partner till Drive Sweden

Transdev är ny partner i innovationsprogrammet Drive Sweden som verkar för automatiserade transportsystem. Programmet syftar till att hitta hållbara lösningar för mobilitet och skapa nya förutsättningar för stadsplanering. I takt med att fler och fler ska samsas på en begränsad yta måste vi säkerställa att vi använder resurserna på bästa sätt.

2016-02-16 10:05
Elskilstuna - en ren satsning

Elbussar är en satsning på bättre stadsmiljö i Eskilstuna, ett budskap som också avspeglas i bussarnas speciella design. Satsningen på eldrivna bussar är ett resultat av trepartssamarbetet mellan Sörmlandstrafiken, Transdev och Eskilstuna kommun, som gemensamt verkar för en modern och hållbar kollektivtrafik i kommunen.

2016-02-16 10:07
Lean-köping

Inom Transdevs bussverksamhet i Linköping har man framgångsrikt arbetat med Lean under två år. Vi gjorde ett besök i bussverkstaden för att följa servicechef Marcus Carlsson under ett arbetspass och få veta mer om deras Leanarbete.

2016-02-10 10:05
Transdev skänkte 50 000 kr till Cancerfonden

För fjärde året i rad skänkte Transdev pengar till välgörande ändamål i stället för att distribuera traditionella julklappar till de anställda. Efter en medarbetaromröstning på intranätet stod det klart att Cancerfonden vunnit.

2016-02-16 10:06
Flygbussarnas uppmärksammade kampanj till Nordiska museet

Flygbussarnas normbrytande kampanj hamnar på museum. Det är Nordiska museet som fått upp ögonen för tunnelbanekampanjen och som nu vill ha affischerna till sina samlingar. Flygbussarna är en del av Transdev Sverige.